Alex Gnidziejko
Durant l'escola secundària va ser aprenenta de l'artiste Caroll Jones Jr., un artiste local que va utilisar tècniques de renaixença.
Durant el seu aprenentage, Alex va deprendre el método tradicional de dibuixar a partir d'un elenc en una sola font de llum, #lo que li va permetre comprendre cóm crear una ilusió tridimensional en una superfície bidimensional.
Després va deprendre a usar témpera d'ou i pigment blanc per a conseguir modelació tridimensional en pintura.
Alex va usar esta tècnica per a crear els seus primers retrats, començant en una pintura base precisa en temple d'ou blanc sobre una imprimatura.
Després va deprendre a donar més profunditat a la pintura usant capes transparents d'oli.
Alex es va sentir immediatament atret pel procés d'usar témpera d'ou i esmalt d'oli, ya que li va permetre crear pintures realistes que semblaven lluir des d'adins.
En la década de 1960, Alex va estudiar en l'Institut Pratt en Brooklyn, NY, i en l'Escola d'Arts Visuals de Nova York.
Durant estos anys, l'expressionisme abstracte estava en el seu apogeu, per #lo que Alex va deprendre a adaptar les tècniques de la renaixença a l'ilustració.
En lloc d'usar olis, que varen tardar massa en secar-se, va colocar capes de tenyides transparents per a conseguir el mateix efecte.
Alex va treballar com a artiste comercial en Nova York durant vinticinc anys, ilustrant per a revistes com Clave, McCall's, Cosmopolitan, Good Housekeeping, New York Magazine, Penthouse, Sports Illustrated, Seventeen, Playboy, Boy's Life, aixina com companyies discogràfiques. , corporacions i atres publicacions publicitàries.
Ha rebut innumerables premis, entre ells l'Andy Award de publicitat i la Medalla d'Or de la Society of Illustrators.
Ademés, té dos portades de la revista Clave en la National Portrait Gallery en el Smithsonian.
Durant este temps, els directors d'art li varen donar a Alex la llibertat de formular les seues pròpies idees sobre cóm deuria ilustrar-se una història.
En la década de 1980, açò va començar a canviar, ya que les grans corporacions es varen fer càrrec de les revistes, dictant cóm deuria ser l'image de les històries.
Les ilustracions varen donar pas a publicitat pagada o imàgens fotogràfiques.
En este gir dels acontenyiments, Alex va aprofitar l'oportunitat per a mudar-se a Maine en la seua família.
En la transició a un entorn rural, va tornar a les seues raïls i va començar a pintar retrats en la tradició renaixentista.
Durant els últims trenta anys, Alex ha dedicat el seu temps a pintar retrats i bodegons.
Ha tingut l'honor de tindre les seues pintures en moltes coleccions privades i públiques, mostrant el seu cos de treball en galeries, museus i exposicions individuals.
Alex es delecta en trobar la bellea dels objectes ordinaris a través dels seus bodegons i representa l'essència d'una persona en un retrat.
Actualment residix en Camden M'en la seua esposa, Paulette.
No hay comentarios:
Publicar un comentario