Seguidores

domingo, 7 de julio de 2019

George Van Hook




George Van Hook
1954 Abington












George Van Hook va nàixer i va créixer en Abington, Pennsylvania, un suburbi del nort de Filadèlfia. Va començar a pintar molt primerenc i va poder participar en la vibrant cultura artística de la regió. La família era propietària d'una granja en el comtat de Bucks, llar dels impressionistes de Pennsilvània, i es va vore fortament influenciat per la seua excelent formació acadèmica junt en l'amor pel paisage prosaico. Una atra influència local primerenca va ser la "Tradició de Brandywine", el treball ilustrativo d'Howard Pyle i les generacions de Wyeths. Açò es va millorar encara més per una associació propenca en la costa de Maine. George ha passat molts estius pintant en l'àrea de la costa de Rockland i Rockport Harbor, i en North Haven Island, on la família de la seua esposa era propietat adjacent al famós artiste de Boston Frank Benson.

L'amor de Van Hook per la tradició europea també va començar enjorn. Va passar dos estius en el cine de l'escola secundària en França i Anglaterra. Açò li va permetre visitar molts dels grans museus, i va aumentar encara més el seu compromís de convertir-se en un artiste professional. Despuix de l'universitat, es va anar a París i va passar casi un any copiant en el Louvre i viajant per França, Itàlia i Holanda fent numeroses pintures "en plein air". Va retornar a Califòrnia, on va continuar pintant el paisage i la figura a l'aire lliure. Despuix del matrimoni i l'inici d'una família, George va retornar a la costa este i finalment es va establir en Cambridge, Nova York, un bell llogaret del sigle XIX en la vall de Hudson. La seua esposa és un consultor micológico per a Ecovative. Les seues tres filles eren a sovint models per a les seues pintures quan eren més jóvens, i ara són grans i exitosamente independents.

Van Hook pensa que les seues pintures són principalment una resposta visual a l'entorn seleccionat, ya siga paisage, figura o naturalea morta. "Vullc que el color siga bell i que el dibuix siga ferm i segur", diu. Les pintures són un matrimoni de forces externes i internes: lo que emergix en el llenç deu ser un reflex de la bellea del món i de la resposta més íntima de l'artiste.




No hay comentarios:

Publicar un comentario