*Geoege de Forest Brush
(Tennessee, 1855-1941)
Durant més d'un any, a partir de 1882, George de Forest Brush (1854 / 1855–1941) va viure entre Arapahoes i Shoshones en Wyoming i Crows en Montana.
Va començar a compondre i exhibir pintures d'estudi basades en les seues experiències, declarant, no obstant, que no desijava ser un etnógrafo o un historiador dels indis.
Pintant durant un periodo entre la batalla de Little Big Horn (1876) i la massacre de Wounded Knee (1890), els artistes varen crear imàgens estilisades d'indis molt alluntats de la realitat de la vida índia contemporànea. En canvi, les pintures "índies" de Brush són inequívocament personals.
Cada volta més pertorbat per la ràpida industrialisació i mecanisació de la societat nortamericana, Brush va oferir, en el seu art, la làmina perfecta: un món seductoramente bell i preindustrial on els indis idealizados viuen en un entorn atemporal que no es veu afectat pel advenimiento de lo modern.
Naixcut en Tennessee, criat en Brooklyn i en Darien, Connecticut, Brush va començar la seua formació acadèmica en l'Acadèmia Nacional de Disseny de Nova York en 1870. Tres anys més vesprada, va viajar a París per a continuar la seua formació baixe la tutela de Jean-Léon Gérôme.
Un dels pintors acadèmics més admirats de l'época.
Despuix de sis anys de viage i estudi, Brush va retornar a Nova York decidit a trobar un tema nortamericà que ho diferenciara dels seus contemporàneus.
En la primavera de 1882, al peu de les Montanyes Rocoses i entre els natius d'Estats Units, va trobar el seu tema.
Brush inicialment va expressar un desig d'explorar en les seues pintures experiències comunes per a tots, com el dolor de la dòna en Mourning Her Brave, el
Va començar a compondre i exhibir pintures d'estudi basades en les seues experiències, declarant, no obstant, que no desijava ser un etnógrafo o un historiador dels indis.
Pintant durant un periodo entre la batalla de Little Big Horn (1876) i la massacre de Wounded Knee (1890), els artistes varen crear imàgens estilisades d'indis molt alluntats de la realitat de la vida índia contemporànea. En canvi, les pintures "índies" de Brush són inequívocament personals.
Cada volta més pertorbat per la ràpida industrialisació i mecanisació de la societat nortamericana, Brush va oferir, en el seu art, la làmina perfecta: un món seductoramente bell i preindustrial on els indis idealizados viuen en un entorn atemporal que no es veu afectat pel advenimiento de lo modern.
Naixcut en Tennessee, criat en Brooklyn i en Darien, Connecticut, Brush va començar la seua formació acadèmica en l'Acadèmia Nacional de Disseny de Nova York en 1870. Tres anys més vesprada, va viajar a París per a continuar la seua formació baixe la tutela de Jean-Léon Gérôme.
Un dels pintors acadèmics més admirats de l'época.
Despuix de sis anys de viage i estudi, Brush va retornar a Nova York decidit a trobar un tema nortamericà que ho diferenciara dels seus contemporàneus.
En la primavera de 1882, al peu de les Montanyes Rocoses i entre els natius d'Estats Units, va trobar el seu tema.
Brush inicialment va expressar un desig d'explorar en les seues pintures experiències comunes per a tots, com el dolor de la dòna en Mourning Her Brave, el
seu primer gran èxit.
L'agenda de l'artiste era, de fet, més complicada.
Per a Brush, la figura de l'indi es va convertir en una metàfora a través de la qual podia abordar la seua preocupació de que una nació que es dirigia cap al modernisme estava perdent el seu respecte per l'art naixcut de l'artesania i la tradició. Les pintures índies tècnicament exquisites i contextualmente riques de l'artiste s'han reunit per primera volta en esta exposició.
Per a Brush, la figura de l'indi es va convertir en una metàfora a través de la qual podia abordar la seua preocupació de que una nació que es dirigia cap al modernisme estava perdent el seu respecte per l'art naixcut de l'artesania i la tradició. Les pintures índies tècnicament exquisites i contextualmente riques de l'artiste s'han reunit per primera volta en esta exposició.
*Autorretrato, abans de 1890, oli sobre llenç, National Academy Museum, Nova York.
No hay comentarios:
Publicar un comentario